AALBORG TEATER

BLODBADETS GUD

Aalborg Teater ønskede hjælp til at skabe opmærksom på teaterets nye forestilling Blodbadets Gud. Teaterets udfordring bestod i at titlen både var ukendt i markedet og desuden ikke formidlede forestillingens indhold. Briefen bestod derfor i skabe en strategi, hvor formidlingen af forestillingens indhold og team på én og samme tid kunne opleves som informativt, involverende og humoristisk. Målet med vores samarbejde var således at skabe et stærkt grundlag, hvorfra folk kunne få indblik i forestillingens handling samt få vakt nysgerrigheden herom.

Det siger Aalborg Teater om samarbejdet 

Hos Aalborg Teater er vi yderst tilfredse med resultatet af vores samarbejde. Vi stod med en problematik om, hvordan vi skulle formidle intentionerne bag Blodbadets Gud. Denne problematik blev hurtigt løst af Shape Marketing, og vi følte, at Shape Marketing forstod vores visioner for den kommunikation, der skulle skabes omkring forestillingen.

Resultatet af denne indsats har ført til, at der blev skabt stor opmærksomhed på forestillingen og teateret. Vi havde slet ikke forventet, at det kunne tages dérhen, hvor det endte, hvilket vi kun kan takke Shape for.

Gennem samarbejdet har der været en let og professionel dialog. Hos Aalborg Teater værdsætter vi bureauets evne til at eksekvere hurtigt, kreativt og professionelt. Derfor vil jeg, PR-chef Thomas Villefrance, på vegne af Aalborg Teater, gerne videregive vores varmeste anbefaling til Shape Marketing.

Thomas Villefrance, PR-chef, Aalborg Teater. presse@aalborgteater.dk. 

RESULTATET

Vi udarbejdede materiale til Aalborg Teaters forskellige sociale medier som Facebook og Instagram. Opslaget med Forældreintra gik viralt, da Anders Hemmingsen bragte opslaget på sin Instagramprofil med 705.000 følgere, hvor opslaget har fået 63,900 likes samt 8003 kommentarer. Specielt kommentarsporet var af stor værdi for kampagnen, dels fordi den hurtigt involverede mange personer i opslagets tema samt fordi indholdet, og den ophidsede stemning i kommentarerne, meget præcist spejlede handlingen og temaet i forestillingens fiktion. 

 

Teateret fulgte hurtigt op og lykkedes med at spinne over, at Forældreintra opslaget var gået viralt, og fik historien bragt i en række medier:  

  ●    To artikler i Mig&Aalborg

  ●    Artikel i Nordjyske (print)

  ●    Artikel på TV2nord.dk

  ●    Bragt i P4 morgen liveinterview med forestillingens instruktør

Kontakt os i dag

Klik her